reklama

Právo cestovať má každý, len nie vlakom!?

Petícia aj keď spĺňa parametre správnych právnych administratívnych postupov, ktoré zákon umožňuje, jasne ukazuje lapsusy v nič nehovoriacich menách podpisov nekorešpondujúce z reálnou skutočnosťou cestujúcich. R. Babjarčík

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Niekedy sa mi z niektorých vecí a predovšetkým ľudí tak trochu zastavuje rozum. Prečo? Pretože keď sa v našom okolí objaví taký "zanietenec" hádzania polien pod nohy, ktorý dokáže napísať list priložený nižšie, triezvo rozmýšľajúci človek v tej chvíli nedokáže od údivu sklopiť sánku. 

Ak si nájdete dnes aspoň trochu času, skúste si "s úctou" napísaný list od p. Radoslava B. prečítať a zamyslieť sa nad tým, čo je zlé na tom, keď sa aktivisti pomocou podpisov občanov nášho mesta a okolia snažia obnoviť vlakové spojenie na trati Poprad-Plaveč-Lipany a bojovať za zrekonštruovanie železničnej stanice v Starej Ľubovni?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vari je ten svet už tak pretočený, že keď sa niekto"protestnou" formou (aspoň takto to nazval Shakespeare vo svojom diele), no pritom klasickým, legitímnym spôsobom, snaží skrášliť mesto a zefektívniť dopravu, je to považované pomaly za zločin?

S úctou Babjarčík Radoslav
S úctou Babjarčík Radoslav (zdroj: Babjarčík Radoslav)

Že vraj sme obyčajní!

Ak by som mal ako člen petičného výboru reagovať na vedľajšie výlevy epického diela, vypichol by som neuvážené zaškatuľkovanie všetkých aktivistov za blízkych členov politickému hnutiu Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Čo viem, predseda petičného výboru P. Pčolka má tak blízko ku politickej strane OĽaNO ako Tom od Jerryho. Čo sa mňa osobne týka, cestou-necestou ma podporujú 4 koaličné strany. Ak však niekto nevie, aký je rozdiel medzi podporou strán a straníckym nominantom či členom, nech sa na to opýta vševedka Google.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po 4 rokoch sme sa zobudili v ten ne/správny čas

Z celej tejto straníckej dilemy mám taký tušák, že dotyčný autor R.B. myslel hlavne M. Šipoša, ktorý kandiduje za Obyčajných ľudí do národnej rady. V tomto sa p. Radoslav naozaj nemýlil, no nech mi niekto vysvetlí, čo to má spoločné so zámerom tejto petície?

Čo som mal možnosť zatiaľ odsledovať, nikde som nevidel čo i len zmienku o šírení "vlakovej" kampane prostredníctvom M. Šipoša. A aj keby, poviem Vám úprimne, že je mi to úplne jedno. Je mi jedno, či sa podpisy zbierajú pred voľbami, po voľbách, v strede niečoho, či tie podpisy zbiera Messi v barcelonskom drese či Ronaldo v tom madridskom. Je mi ukradnuté, akým SMERom sa bude uberať rekonštrukcia stanice (ak by k tomu samozrejme došlo), či prídu strihať pásku tí sprava alebo zľava, je mi to jedno. A ak sa nemýlim, približne tak nejak na tom nezáleží ani cca. 4000 občanom, ktorých mená svietia na petičných hárkoch. Mimochodom, všetky tieto podpisy znamenajú pre R.B. len "nič nehovoriace mená" ľudí, ktorí síce niečo chcú, ale je to iba pekná vlastnosť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie sme kompetentní zaujať stanovisko?.. Podľa mňa to tak aj má byť!

Okrem toho, že členovia petičného výboru sú "protestanti" blízki politickému hnutiu a podpísaní ľudia jedno veľké NIČ, sa p. Radoslav obul dokonca aj do tých, ktorí vyše pol roka po celom okrese aktívne zbierali podpisy. Obetovaný čas a voľné víkendy študentov z O.Z. Mládežnícky parlament a ostatných zbierajúcich aktivistov boli totiž katom Radoslavom za rýchlu a zbabranú prácu taktiež odsúdené na nemilosť.

Čári, čári v tom jsou

Aby toho nebolo málo, je jasné, že každé spravodajstvo, aj to od p. R. B., sa nezaobíde bez tradičnej predpovede."Bez širšej podpory, koordinácie zainteresovaných a dotknutých strán, nie je možné dosiahnuť v tejto otázke konsenzus." Rosničke mi tak ostáva len ticho závidieť, z akého blšieho trhu dokázala pozháňať takú veštiarsku guľu, v ktorej sa toto vynorilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jede jede mašinka...

No a tou najpodstatnejšou vecou a akousi čerešničkou na vrchu chutnej marcipánovej torty samozrejme ostáva, že tento "prajúci" list doručila Hedviga (nie tá malinová, ale operená) priamo predsedovi predstavenstva a generálnemu riaditeľovi Železničnej spoločnosti Slovenska, p. Ing. Pavlovi Gáborovi.

Na záver mi preto neostáva už nič iné, ako sove Hedvige popriať čo najkratší let a aby sa jej vďaka premenlivému počasiu, ktoré u nás v týchto dňoch panuje, podarilo zachytiť čo najviac komínov (snáď mi to Herry raz odpustí).

Taktiež pevne verím a dám ruku do ohňa, že 4000 občanov dúfa tiež, aby tento list nejakým spôsobom nezarezonoval pri pohľade p. Gábora na petičné hárky, ktoré mu O.Z. Naša Ľubovňa spoločne s petičným výborom plánuje v najbližších dňoch odoslať. A ak nám a Vám táto prosba nebude dopriata, pričom ďalších X rokov budú turisti či študenti od/do nášho mesta musieť chodiť na "pískacom harčku", ktorý nakoniec aj tak podarujú do zbierky "múzejníkom" zo skanzenu nazývaného Železničná stanica SL, viete komu sa môžete z veľkej sčasti poďakovať.

PS: Síce sa p. Babjarčík v liste nestihol p. Gáborovi bližšie predstaviť, pevne verím, že ku nám všetkým nebude taký uzavretý a aspoň sčasti načrtne, kto vlastne je, čo je jeho úlohou, resp. kde pracuje a akým spôsobom sa zapríčinil o čo i len zelenšie stebielko trávy v našom meste.

Patrik Boďo

Patrik Boďo

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista, študent, poslanec MsZ SL, copywriter, člen rôznych mestských komisií, člen VV MFK SL, doslužilý športovec :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu